”Är de nya reglerna för nättariffer EU-kompatibla – och kommer elnätet utnyttjas effektivare?”
Onsdag den 25 juni kl. 16.00 – 16.45 på Teaterbåten, Visby hamn.
Svenskt elnätmonopol är dyrt för producenter. EU-jämförelsen visar på ineffektivitet. Det kräver förändring för bättre konkurrens och därmed bättre pris för konsument.
Medverkande:
– Tommy Johansson, Energimarknadsinspektionen
– Lars Larsson, Locus
– Cecilia Zetterström, Vattenfall
– Rickard Nordin, Centerpartiet
– Monica Haider, Socialdemokraterna
– Tove Andersson, Setterwalls, moderator
Äntligen – trevliga nyheter för vindkraftsbranschen!
Nu är lagen och förordningen klar för intäktsdelningen med närboende och ändringen i inkomstskattelagen som gör intäkten skattefri. Lagen börjar gälla den 1 juli.Vi hoppas att detta ska leda till en utbyggnad och repowering av vindkraften.Läs mer här



